SJ Guide

Idag åkte jag buss på årskortet

Posted on: september 4, 2010

Idag skulle jag åka från Kungens kurva och tog fram mitt kortfodral. Jag har SJs biljettficka med två fack. I det ena har jag årskortet och i det andra SL-kortet. Så jag gick på och höll fram kortet mot läsaren men av misstag höll jag fram årskortet. Det gick ju sig inte an utan läsaren tjöt ilsket.

Föraren däremot upptäckte årskortet och sa ”Dessa respluskort funkar dåligt. Det är bara gå”. Han tyckte sig alltså se ett kort med resplus vilket det ju inte var.

Men en spännande betraktelse.

1 Response to "Idag åkte jag buss på årskortet"

sjguide,

Han trodde kanske det var den typ av årskort som jag hade som inte hade aktiverad Accessfunktion.

Men nu lyckades du ”tjyvåka” på årskortet . . . . men du hade ju vanligt SL-kort . . . . 🙂

/Årskort Guld SJ

Kommentera

SJ Guide on Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 8 andra följare

Kategorier

Arkiv

