SJ Guide

Så var jag tillbaka i Fylleköping

Posted on: september 10, 2010

Ja, jag pratar självklart om Norrköping; den extremt trevliga staden där fyllon tar kontrollen mer och mer. Bakgrunden är som sagt att alkoholister invaderat barnens väntsal på Norrköping central. Efter hårda påtryckningar från från ÅKGSJ försvann till slut fyllona därifrån med starkt reducerade öppettider och bevakning non-stop som följd.

Men frågan är om problemen då inte blev ännu värre. Dessa personer, som faktiskt hur mycket de än stör befinner sig i en tragisk situation i livet, har nu invaderat hela staden. De finns överallt. Utanför biblioteket idag grep polisen ett fyllo, ett annat störde cafégäster på Drottninggatan och ett tredje skapade otrygg stämning på en spårvagn.

Jag tror att kommunen måste gå problemet till mötes. Man kan ju inte bara låta de springa runt i stan och hoppas attt de försvinner. Det gör de inte. Både deras och invånarnas situation blir värre och värre med tiden. Jag kommer kontakta kommunen för att höra om man ens är medveten om problemet och om man tänker jobba med det på något sätt.

Som det är i nuläget är det oacceptabelt. Det tror jag alla är överns om.

3 svar to "Så var jag tillbaka i Fylleköping"

sjguide,

Jag har gjort samma iakttagelse blev jag nästan nedslagen av ett av dom vid Hörsalsparken i centrala Norrköping,

Det är ett jätteproblem men det är också synd om dessa människor och man måste samla ihop sig i kommunen och fundera igenom vilka kreativa lösningar som finns,

Att bara flytta runt problemet löser ju det inte och man måste agera med respekt för de som har kommit skevt i samhället.

/Årskort Guld SJ

Är du verkligen helt 100% säker på att det var ÅKGSJ som såg till att fyllona kom bort från väntsalen? Du tror inte att andra besökare och invånare upplevt av samma problem? Alla världens problem löser sig inte bara för att ÅKGSJ kommer till stan och klagar lite hos kommunen.

[…] Se även: Så var jag tillbaka i Fylleköping, Norrköping svämmar över av fyllon […]

Kommentera

SJ Guide on Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 8 andra följare

Kategorier

Arkiv

