SJ Guide

Så var det val igen

Posted on: september 19, 2010

Idag går Sverige till val. Tyvärr får jag vänta fyra år. Valet hålls ett för tidigt. Men å andra sidan, tur det kanske. För vad skulle jag rösta på om jag fick? Ingen aning. Båda blocken har för och nackdelar.

Skulle jag vara 18 idag skulle det nog bli de rödgröna. Reinfeldt och Co. har haft fyra år på sig. Vad har blivit bättre? Inte mycket i alla fall.

Men en sak får mig att tveka. De rödgröna säger nej IPRED. Har man pappa som är direktör i filmbranschen är det ju klart att man är emot fildelning. Men det är faktiskt självklart. Varför ska man kunna ta film och musik gratis från nätet? Det är ju som att gå in i en affär och ta varor utan att betala.

Vinner Reinfeldt så blir han den förste borgerliga ledaren i Sverige som blir omvald.

Vinner Sahlin blir hon Sveriges första kvinnliga statsminister.

Egentligen vet man vem som vinner. Fredrik Reinfeldt. Det känns bara i luften.

Hur valet än går, låt den bäste vinna!

1 Response to "Så var det val igen"

Röstar rödgrönt! För att Alliansen saknar miljöpolitik, de vägrar ju dessutom bygga nya spår i landet och istället satsar pengar i vägar. Privatisering av järnväg kommer dessutom bli ett stort fiasko, känner jag på mig.

Exempel på detta redan nu är att man tidigare kunde resa överallt med årskortet, länstrafik, etc. Men när detta nu börjat läggas på privata aktörer så ville de ha betalt för det = resplus tillägg.

Kommentera

SJ Guide on Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 8 andra följare

Kategorier

Arkiv

