SJ Guide

En tur till Sköldinge

Posted on: oktober 14, 2010

Idag åkte jag till Sköldinge för att låna en bok om tåg till mitt projektarbete. Väl på plats fixade jag lånekort och och frågade efter boken. Den trevlige bibliotekarien pekade genast ut vart den står och undrade lite om jag var tågintresserad. Det visade sig att han också var tågintresserad och PV-läsare som hade hört talas om mig och även ÅKGSJ och  även varit inne lite på bloggarna. Vi hade en trevlig pratstund till 19.00 då han skulle stänga men tipsade mig om några musiker som spelade i rummet bredvid och att jag kunde lyssna på de.

De spelade väldigt trevligt men jag fick för mig att gå ut lite i friska luften och så strölöste jag tidtabellen på hållplatsen och såg att det skulle komma en buss om två minuter, Snacka om tajming. Mycket riktigt där kom den, det var bara att visa upp resplusbiljetten (gäller valfri avgång hela dagen) och åka. Väl i Katrineholm gick jag in på den trevliga resebutiken och bokade en biljett till Stockholm med X2an om 12 minuter.

Med andra ord – en trevlig kväll.

Kommentera

SJ Guide on Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 8 andra följare

Kategorier

Arkiv

