SJ Guide

Nu kan jag inte boka på sj.se!

Posted on: februari 17, 2011

Trots att mitt årskort går ut 4 mars verkar SJ ha spärrat kortet från imorgon kväll. Jag lyckas boka 16:07-tåget från Stockholm imorgon men sen sätter det stopp och jag får felmeddelande hur jag än försöker och vilka sträckor och tider jag än testar.

Och på Mina sidor kan jag se att årskortet är giltigt till mars 2011. Så man kan undra varför det inte fungerar. Ska bli spännande att se om jag kommer in i loungen med kortet.

Men jag är faktiskt lite lack att jag nu måste ringa SJ/besöka en Resebutik för att boka mina knäppa resor och i många fall förklara för säljarna varför jag reser som jag gör.

5 svar to "Nu kan jag inte boka på sj.se!"

sjguide,

Jag har fått detta felmeddelande också men då berodde det på att jag hade bokat tidsöverlappande resor.

Tycker att meddelande är lite tveksamt i detta sammanhang men jag insåg direkt problemet och flyttade på en av de överlappande bokningarna och då gick det bättre.

Kan kanske vara det som var problemet.

OBS Även bokningar som följer direkt på varandra betraktas som överlappande.

Ex:

Tåg 1 09:00 – 10:00
Tåg 2 10:00 – 11:00

Medan följande fungerar ( tåg 2 avgår en minut senare )

Tåg 1 09:00 – 10:00
Tåg 2 10:01 – 11:00

/Årskort Guld SJ

Stämmer bra. Hade bokat Köpenhamn idag vilket jag glömt bort. Avbokade resan och då gick det bra. Tack för tipset!

sjguide,

Stolt över att kunna vara till hjälp . . . 🙂

/Årskort Guld SJ

sjguide,

Detta med att man kan få problem med att boka angränsade bokningar uppstår om man vill bryta upp en bokning på en eller flera delsträckor för det inte finns samma plats hela vägen.

Försöker man bryta på station där man har samma ankomst som avgångstid fungerar det inte av ovanstående skäl.

Men tex Linköping som har olika ankomst- och avgångstider fungerar det på.

Kan vara bra att veta . . .

/Årskort Guld SJ

sjguide,

”. . och i många fall förklara för säljarna varför jag reser som jag gör.”

Själv har jag aldrig upplevt detta och jag reser nog ännu ”knäppare” än du.
Ibland brukar jag mera av sociala skäl berätta lite om varför jag reser men upplever att man är snarare ointresserad av vad jag berättar. Inte alls som kritik av SJ:s biljettförsäljare men jag upplever att man inte bryr sig utan mer fokuserar på att sälja biljetter snabbt – vilket jag tycker är helt OK.

Men du har säkerligen andra erfarenheter så berätta gärna.

/Årskort Guld SJ

Kommentera

SJ Guide on Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 8 andra följare

Kategorier

Arkiv

