SJ Guide

Nattågsäventyr

Posted on: november 30, 2011

Häromveckan åkte jag nattåg 94 från Stockholm till Luleå och tanken var att avnjuta köttbullar i den trevliga restaurang Blåbäret som man hade ombord. Efter avgång ropas det ut att restaurangen öppnar först om 30 minuter så jag la mig en stund för att strax innan Uppsala knalla till restaurangen. Men när jag vaknade var vi redan i Skyttorp och innan jag knallade fram till restaurangen var vi säkert i Tierp och köttbullarna var slut och restaurangvagnen fullsatt. Där sprack den idén.

Nåväl, jag tog biff med enbärssås istället och skulle betala för kalaset. Javisstja, plånboken var ju kvar i kupén. Tillbaks för att hämta den och tillbaks till restaurangen genom femtioelva vagnar för att betala och hämta maten som fick intas i kupén. Å andra sidan slipper man i kupén alla blickar från folk som undrar varför jag fotar min mat istället för att äta den.

3 svar to "Nattågsäventyr"

sjguide,

Igår när jag skulle njuta min Viltfärsbiff i Herrljunga där jag steg på 92:an och där man öppnar efter avgång Göteborg var denna utsökta rätt slut redan när man öppnade!!

Nu fanns det alternativ som var helt OK men jag avstod för jag hade plan B på 444 men lite märkligt är det.

Dessutom hade man bara en säger en Pepsi Max kvar vid samma tidpunkt.

Lite märkligt furnerat tycker i alla fall jag.

/Årskort Guld
Officiell fan of the 9X night trains

Kan man tycka. Men öppnar bistron på 92an först efter Herrljunga? Var iofs ett år sedan sist jag åkte 92an från G men vill minnas att man öppnade direkt efter avgång.

sjguide,

Personalen går ombord samtidigt med resenärerna i Göteborg klockan 17.00 så man behöver tiden upp till Herrljunga för att packa upp och sätta på spisarna.

/Årskort Guld SJ

Kommentera

SJ Guide on Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 8 andra följare

Kategorier

Arkiv

