SJ Guide

Vart åker jag imorgon då?

Posted on: januari 27, 2012

Imorgon åker jag till Oslo för att jag känner för en tripp till Norge. Dessutom ska jag åka tåg dit vilket jag aldrig gjort innan. Bokade en sista-minuten för mina värdecheckar så resan dit är gratis. Har 100kr kvar i värdecheckar; så för de tänkte jag köpa lite käk på tåget. Sen åker jag hem med Swebus för 209kr vilket får anses vara ett bra pris.

Väl i Oslo ska jag köpa ett dagskort på lokaltrafiken så kan man åka runt lite. Givetvis blir det besöka på det fina Operahuset, sedan tänkte jag dra till Tekniska museet, kostar dock 90 norska kronor i inträde, undrar om det är värt det. Eller så väntar jag och tar det nästa gång då jag har mitt studentkort och betalar bara 50kr. Vi får väl se… Sen ska jag åka till IKEA och äta lite samt förhoppningsvis proviantera för hemresan. Det är väl ungefär vad jag tänkt göra i Oslo imorgon.

Vet inte hur det är med wifi i Oslo så det finns risk att jag uppdaterar igen natt mot söndag när jag är på bussen som har wifi då.

08:25 Stockholm C – Oslo S 14:36 (SJ, InterCity, 51)
23:00 Oslo busstn Galleriet – Stockholm Cityterm 06:40 (Swebus, Expressbuss, 888)

2 svar to "Vart åker jag imorgon då?"

På Oslo S finns gratis WiFi vid Burger King + nåt café.

Kommentera

SJ Guide on Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 8 andra följare

Kategorier

Arkiv

