SJ Guide

Toaletteländet

Posted on: februari 22, 2012

Som regel brukar jag alltid ha med mig några 5-kronor för att kunna komma in på nödutrymmen så behövs. Så även idag och jag klev just av tåget i Kolmården när jag kom på att jag behövde gå på toa. Anledningen till att jag övergav tåget var att man glömt 1a-klassvagnen och 2a kl på regionaltåg är inte att rekommendera så då fick det allt lov och vara. Men det är en annan femma – åter till historien.

Nåväl, där stod jag och behövde på toa men intw fanns nån toalett där inte. Eller? Jag fick syn på en gul barrack som verkade vara en toalett och det var det också. Dessvärre kostade de 1kr att gå in och jag hade bara en femma med mig, vart tog resten vägen?
Nåväl, gick på ICA och växlade till enkronor och stoppade in en av de i automaten. Den gick ner men dörren gick inte upp.

Allt detta spring var alltså i onödan och jag stod bara där en krona fattigare och fick hålla mig tills nästa tåg kom in.

Senare på kvällen var jag i Uppsala och behövde återigen använda nödutrymmet. Men återigen blev det problem – nu hade jag bara fyra enkronor och det behövdes fem. Så än en gång fick jag hålla mig.

Snacka om elände!

Kommentera

SJ Guide on Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 8 andra följare

Kategorier

Arkiv

