SJ Guide

Berlin på onsdag

Posted on: mars 11, 2012

Nu på onsdag åker jag till Berlin och är där två dagar. Jag tar det tidiga morgonflyget redan 07:30 från Arlanda och är då i Berlin 09:05. För att hinna med det måste jag ta tåget från Stockholm C redan kvart i sex så det blir tidig uppstigning, men det fanns inte så många alternativ så det får gå. Jag flyger med SAS och då ingår bara kaffe/te men jag tänkte testa deras frukostlåda för 70kr; då får man till jogurt, smörgås och fruktsallad. Kanske lite dyrt men man vill ju testa 🙂 Väl i Berlin ska jag köpa ett dagkort för lokaltrafiken (kostar 6.80 euro för alla tre zoner, helt OK pris). Jag hoppas man kan köpa det på flygplatsen då det även gäller på bussen till city som jag åker till Berlin Hbf med för att sedan ta S-bahn till IKEA och äta lite tidig lunch där. Sen ska jag tillbaka till Hauptbanhof och vänta på Mikko som kommer 14:25 med tåg från Köpenhamn. Då ska vi nog åka till hotellet och checka in och sedan är eftermiddagen/kvällen oplanerad.

Hotellet vi bor på (Mikkos val) är Park Inn Alexanderplatz, väldigt högt och verkar väldigt trevligt.

Park Inn AlexanderplatzEtt standardrum kostade ca 80 euro vilket får anses som ett hyfsat bra pris. Frukostbuffén var rätt dyr (ca 18 euro) men man får hoppas man kan äta sig mätt på den 🙂

Torsdagen är helt oplanerad, på eftermiddagen ska Mikko ta tåget hem och jag ska bege mig till flygplatsen för att ta flyget 19:40 till Stockholm där jag är 21:15.

Det ska bli en trevlig resa som jag verkligen sett fram emot den månaden den har varit bokad.

 

Kommentera

SJ Guide on Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 8 andra följare

Kategorier

Arkiv

