SJ Guide

2014 – året som gått

Posted on: december 31, 2014

Då återstår bara timmar kvar av 2014 och det är dags att sammanfatta året som gått

I januari besökte jag Täby centrums nya bussterminal

IMG_4173.JPG

I februari sökte jag och fick veta att jag fått jobbet som trafikvärd på Keolis

I mars var det dags att börja det nya jobbet. Men även en helg i Oslo hanns med

IMG_4174.JPG

I april slog både Gröna Lund och Lisebergs upp portarna. Jag besökte Liseberg på premiärdagen och blev en av de första som fick åka nya bergochdalbanan Helix. Månaden avslutades med Valborgsbrasa

IMG_4175.JPG

I maj slog även Furuvik upp portarna och jag besökte premiären som firades med ett av mina favvoband Stiftelsen

I juni avslutades min projektanställning på Keolis och en av mina sista tjänster såg ut så här

IMG_4176.JPG

I juli var jag arbetslös igen. Jag hamnade i tvist med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. Just när allt kändes hopplöst fick jag besked från Keolis att jag blir återanställd i augusti. Den dagen kunde inte slutat bättre😀

Så i augusti var det dags för jobb igen.

IMG_4177.JPG

I september ägnade jag mig åt ett litet projekt med trafikanträkning på jobbet

I oktober hölls Persontrafikmässan och bla presenterade Volvo sin nya laddhybrid i Sverige

IMG_4178.JPG

Gröna Lund började släppa sina artistbokningar för 2015 tidigt i år och redan i mitten av november stod det klart att Veronica Maggio inleder säsongen

IMG_4179.PNG

För övrigt blev det för min del tre konserter med Veronica Maggio i år. Den sista inföll i december, kvällen innan vi hade julfest på jobbet

IMG_4180.JPG

Totalt sett kan jag blicka tillbaka på 2014 som ett väldigt bra år.

Jag vill tacka alla er för i år och hälsar både gamla och nya läsare välkomna 2015!
GOTT NYTT ÅR!!!

IMG_4170.JPG

Kommentera

SJ Guide on Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 8 andra följare

Kategorier

Arkiv

