SJ Guide

Kaotisk onsdag

Posted on: februari 4, 2015

Ja, det har inte varit någon höjdardag i alla fall…

Redan när jag vaknade 05:00 och skulle sätta på P4 för att höra trafiknyheterna la radion av. Den har brusat flera dagar nu men idag var det bara ett jävla sprakande hur man än vred på ratten. Bestämde mig för att ge upp, kopplade in mobilen i högtalarna och började äta frukost till tonerna av Melissa Horn.

Funderade på om jag skulle ta 06:00 eller 06:13 tåget men bestämde mig för det senare; det går ju direkt tänkte jag.
Kommer till stationen 06:05 för att få veta att det är kraftiga förseningar pga etr urspårat arbetslok. 06:13 blev 06:22 och i krypfart körde vi genom stan.
Kom till jobbet 06:55, inget tal om kaffe, bara hämta grejerna och åka mot Slussen. Ropar upp trafikledningen och berättar att jag är på plats när jag trafikledaren svarar med att berätta att röda linjen har stopp förbi stan…. Underbart!
Det blev tre kaotiska timmar i Slussen, berättat vart ersättningsbussarna går säkert 1000 gånger och blivit kallad bpde det ena och det andra.

Efter matrasten var det dags för tjänstgöring på Odenplan; helt klart lugnare än förmiddagen.

Imorgon arbetar jag 10-14 i Skanstull samt 15-19 i Gullmarsplan. Hörs då!

Kommentera

SJ Guide on Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 8 andra följare

Kategorier

Arkiv

