SJ Guide

Söndag

Posted on: mars 1, 2015

Ja, då är helgen snart slut och det är dags att sova snart. Väckarklockan ringer 04:30…

Igår var jag i Sundsvall över dagen, gick upp 04:30 och var tillbaka i Stockholm strax innan 21. Några vänner undrade om jag ville hänga med ut på krogen vilket jag tackade ja till trots att jag redan var trött.
Först var vi på Nivå 22, vid Fridhemsplan. Det ligger mittemot mitt jobb så man har suttit på jobbet ett antal gånger och kollat in stället från fönstret. Som jag redan visste var det sunkigt skitställe men billigt var det så det var väl inte helt fel…

Sen drog vi till Gamla Stan och Sjätte tunnan, en medeltidskrog. Riktigt mysigt ställe och riktigt trevligt! (bortsett från att sällskapet spillde ut massa öl på min ryggsäck)

Sen skulle vi in på ett ställe vid Regeringsgatan men det var mycket folk så alla skulle inte komma in samtidigt varför vi bestämde att istället åka tillbaka till Fridhemsplan och ett ställe vid St Eriksbron som jag inte minns vad det hette. Där passade vi även på att käka lite pommes med beasås, riktigt gott!

Totalt sett en lyckad kväll med trevligt sällskap även om jag inte kom hem förrän strax innan 04…

Kommentera

SJ Guide on Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 8 andra följare

Kategorier

Arkiv

