SJ Guide

Sjukdomsfall

Posted on: maj 20, 2015

Idag när jag stod i Ropsten och lugnet rådde föll plötsligt en äldre dam ihop på marken. Jag och några andra resenärer sprang fram till henne men hon verkade okontaktbar så jag tryckte IL-samtal på radion och bad om en ambulans omgående. Precis när jag fått veta att hjälp är på väg kvicknar damen till, reser sig upp och säger att allt är bra. Jag säger åt henne att stanna kvar tills ambulansen kommer så kan sjukskötaren kolla till henne men hon går iväg. Jag meddelar trafikledningen att hon lämnat platsen och det finns inte så mycket mer vi kan göra. 

Imorgon jobbar jag i Östra stn 07-10 och Hötorget 11-16. Sedan ska jag till Stockholms Spårvägar på ett infomöte angående sommarjobb på Spårväg City🙂 När mötet är avklarat är det helg för på fredag åker jag till Göteborg men mer om det imorgon :) 

  

3 svar to "Sjukdomsfall"

Visade damen någon form av uppskattning för att du larmade ambulans?

Tyvärr inte

Funderar lite på den likgiltighet att hjälpa till och i stället fota/filma eller bara passera förbi när något händer.

Om man inte får respons när man ingriper är sannolikheten att man nästa gång bara passerar eller tar lite bilder för att i alla fall få lite ”likes”.

Kommentera

SJ Guide on Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 8 andra följare

Kategorier

Arkiv

